Благодійна організація
Иппотерапевтический Центр "Спирит"

Іпотерапія

Провідним напрямком реабілітації в нашому центрі є іпотерапія – терапія за допомогою коня – ефективний спосіб реабілітації та оздоровлення дітей з ДЦП, ЗРР, ЗПРР, РАС тощо.

Іпотерапія впливає на організм людини через два фактори: психогенний і біомеханічний.

Біомеханічний вплив іпотерапії відбувається за допомогою впливу рухів коня через стимуляцію периферичної нервової системи.

Психогенний фактор – спілкування з конем викликаємо безліч позитивних емоцій, також сприяє подоланню страху та підвищенню самооцінки у дитини, розвитку навичок контактування з зовнішнім світом. Робота з інструктором-психологом в дружній атмосфері дозволяє дитині розслабитися, скинути підвищену напругу, емоційну скутість, нормалізувати поведінку.

Механізми позитивного впливу іпотерапії:

  • коливання коні в трьох напрямках підсилюють інтенсивність аферентних імпульсів, що надходять у головний мозок від пропріорецепторів;
  • активізуються механізми підтримки пози та рівноваги, нормалізується м'язовий тонус;
  • термічний вплив тіла коня і масаж великими м'язами тіла дитини;
  • психоемоційний вплив від спілкування з конем.

 

Іпотерапія позитивно впливає на:

  • координацію рухів;
  • м'язовий тонус;
  • постуральний контроль;
  • силу м'язів тіла, поставу;
  • поліпшення самоконтролю;
  • збільшення активного словникового запасу;
  • поліпшення мовленнєвого розвитку, розуміння інструкцій, соціальних норм;
  • розвиток навичок контактування з зовнішнім світом, подолання тривог і страхів.

При регулярних заняттях у дітей з ДЦП спостерігаються:

  • Зниження кількості та амплітуди гіперкінезів;
  • Зменшення прояву атаксії;
  • Збільшення обсягу рухів в суглобах, а також в певних випадках виникнення руху в раніше нерухомих суглобах;
  • Зниження патологічного тонусу;
  • Покращення ходи;
  • Більш якісне виконання фізичних вправ, в тому числі управління конем;
  • Відновлення і формування прикладних рухових актів (сидіння, стояння, ходьби, маніпуляції з предметами тощо);
  • Зниження реактивності та тривожності;
  • Покращення самопочуття, активності та настрою;
  • Чітка тенденція до прояву самостійності та незалежності.

У ході реабілітації дітей з РАС проводяться:

  • тренінг мовних навичок;
  • тренінг комунікативних навичок;
  • формування мотиваційної сфери;
  • тренінг соціальних навичок і самоконтролю.

 

У ході реабілітації спостерігається:

  • нормалізація м'язового тонусу;
  • поліпшення великої та дрібної моторики кисті;
  • корекція постави;
  • зниження гіперактивності, поліпшення самоконтролю;
  • поліпшення мовного розвитку, розуміння інструкцій, соціальних норм, збільшення активного словникового запасу;
  • редукція аутистичної симптоматики: поліпшення комунікативних навичок, зменшення стереотипного поведінки.