Іпотерапія
Провідним напрямком реабілітації в нашому центрі є іпотерапія – терапія за допомогою коня – ефективний спосіб реабілітації та оздоровлення дітей з ДЦП, ЗРР, ЗПРР, РАС тощо.
Іпотерапія впливає на організм людини через два фактори: психогенний і біомеханічний.
Біомеханічний вплив іпотерапії відбувається за допомогою впливу рухів коня через стимуляцію периферичної нервової системи.
Психогенний фактор – спілкування з конем викликаємо безліч позитивних емоцій, також сприяє подоланню страху та підвищенню самооцінки у дитини, розвитку навичок контактування з зовнішнім світом. Робота з інструктором-психологом в дружній атмосфері дозволяє дитині розслабитися, скинути підвищену напругу, емоційну скутість, нормалізувати поведінку.
Механізми позитивного впливу іпотерапії:
- коливання коні в трьох напрямках підсилюють інтенсивність аферентних імпульсів, що надходять у головний мозок від пропріорецепторів;
- активізуються механізми підтримки пози та рівноваги, нормалізується м'язовий тонус;
- термічний вплив тіла коня і масаж великими м'язами тіла дитини;
- психоемоційний вплив від спілкування з конем.
Іпотерапія позитивно впливає на:
- координацію рухів;
- м'язовий тонус;
- постуральний контроль;
- силу м'язів тіла, поставу;
- поліпшення самоконтролю;
- збільшення активного словникового запасу;
- поліпшення мовленнєвого розвитку, розуміння інструкцій, соціальних норм;
- розвиток навичок контактування з зовнішнім світом, подолання тривог і страхів.
При регулярних заняттях у дітей з ДЦП спостерігаються:
- Зниження кількості та амплітуди гіперкінезів;
- Зменшення прояву атаксії;
- Збільшення обсягу рухів в суглобах, а також в певних випадках виникнення руху в раніше нерухомих суглобах;
- Зниження патологічного тонусу;
- Покращення ходи;
- Більш якісне виконання фізичних вправ, в тому числі управління конем;
- Відновлення і формування прикладних рухових актів (сидіння, стояння, ходьби, маніпуляції з предметами тощо);
- Зниження реактивності та тривожності;
- Покращення самопочуття, активності та настрою;
- Чітка тенденція до прояву самостійності та незалежності.
У ході реабілітації дітей з РАС проводяться:
- тренінг мовних навичок;
- тренінг комунікативних навичок;
- формування мотиваційної сфери;
- тренінг соціальних навичок і самоконтролю.
У ході реабілітації спостерігається:
- нормалізація м'язового тонусу;
- поліпшення великої та дрібної моторики кисті;
- корекція постави;
- зниження гіперактивності, поліпшення самоконтролю;
- поліпшення мовного розвитку, розуміння інструкцій, соціальних норм, збільшення активного словникового запасу;
- редукція аутистичної симптоматики: поліпшення комунікативних навичок, зменшення стереотипного поведінки.